småstadsdröm

 

Är det en småstadsdröm
som låter som tusen
eller är den något som viskar i motvinden.
Är det armar som sträcker sig efter höjder och vinster?
Ni ska inte hitta mig, jag är inte här men jag är fångad.
Är det en småstadsdröm?

Eller är den ett "jag vill också liv"
Som ser på när andra trampar stigar
Letar vägar som bedövar, men inte mer
Känslan som spår nederlag i alla andras drömmar
När smak av många årgångar är det som står på.

Men hur ser man dom som väger på ett "jag vill också liv" ?
Sakta flyter orden isär, från enskilt och vackert till det där.
Är det en småstadsdröm?


/MW


Kommentarer
Postat av: Jenny

Fan vad du är grym!

Man blir lite avis :P

2010-03-10 @ 18:57:16
URL: http://jwilmarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0