intryck

Lilla lilla spegel, stora stora värld. 

Du lär dig inte av mina misstag så varför lyssnar jag på dig?
Du kanske har lyssnat på många teorier, och lyckats se en hel del som jag gjort fel, men. 

Lilla lilla spegel, stora stora värld.

Jag kallar det inte att du står med mig, när jag ser dig stå bakom.
Jag kommer framåt men strävar lite överallt ibland, jag försöker utvärdera min position men jag tar snabbt in vatten.
Någonting förklarar försiktigt om för mig att framtid tar tid, men jag hävdar att den går att flytta.

Lilla lilla spegel, stora stora värld.

Jag undrar om du håller för mina tusentals teorier.

Lilla lilla spegel, stora stora värld.

Ser du inte hur jag skriker?
Ser du inte hur jag lagt ut en tråd och önskar att du hittar mig?

Lilla lilla spegel, stora stora värld.

/Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0