eldsjäl

Du behöver inte upprepa uppenbara saker för att lämna din röst, jag hör orden och din strävan ändå.
Hur du än tänker om mig, gör det inte förlänge, tankar vinner ingen på. 
Hur vi än ser på våra roller inför våra, är det inte det hjulet vi ska snurra på.
En folksamling ser inte som individer, en folksamling är av barn.
En står utanför och vill skrika, det är ofta jag.
Om jag jobbar med din illusion, släpper du min för ett tag då?
Jag är en eldsjäl i mycket, det är inget jag är stolt över. 
Min frustration växer och gör mig stark ibland, ibland bara matt. 
En eldsjäl kanske förändrar men den lever helt och hållet på frustration, den är utåtriktad frustration som inte orkar titta på, den är en del av en förlust, den är inte vacker.

/Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0