när det rullar är det utför

Jag lever inte med många lögner men jag lever i tysthet.
Jag lever nog i en lögn, inte mer olikt än er andra. 
Historierna räcker inte till så tiden anpassar dom till nya öron.
Något man hör och kan man säga ofta, men idag låter det tvärt om.
Kanske väger kunskap för tungt, kanske är den oförenlig med verkligheten.

Det är många som svälter omkring oss även om födan räcker till, många stäcker sig ingen respekt i våra dar. 
Om du anser dig rätt att äta på mitt liv ska jag använda ditt som botemedel.
Vi utvecklas hela tiden, men åt vilket håll är vi egentligen påväg?
Det krävs inte många kilo för att flytta på ett liv, men mindre för att hålla kvar det. 
Om hoppet är det sista att lämna oss, är förståndet det fösta att lämna, speglar dagen. 

Fråga en hemlös om det är tegel och betong vi behöver mer av, men gissa inte svaret.
En eldsjäl är inget vackert, det är en frustrerad själ som drivs av en plågan. 
Jag utvecklas hela tiden, men åt vilket håll kommer min frustration föra mig?
Det är mycket som inte blandas med vatten och det blir mer och mer att dricka upp.
Det finns mycket vi tar förgivet, det finns mycket som rinner ut i vattnet.  

/Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0