man kan säga det hundra gånger

Det krävs ett hjärta för att hålla någon här, det kvävs när någon håller en borta från puzzelbitarna som passar in där. Vi mäts från olika världar, jag mäter dig från mina förutsättningar, dom från sina. Du är ett höghus, du har mer inombords än dom andra. Du bedövar det så bra du kan, men låt lite stanna bland oss andra. Önskar jag hörde: Du är inte värd att dö för, det är jag! Du sa aldrig: Tårarna tar aldrig slut, och jag sa aldrig: Det gör inte stunderna innan och efter heller, varför inte? undrar jag. Du har gjort allt det där, o jag ingenting känns det som med facit i hand, eller var det tvärtom? Jag frankerade ett par tårar under toner från en döv gitarr, ett par som ingen fick följa, precis som oss. /Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0