vi målar, skrapar och bygger

I handen håller jag en tavla, men det är inte ett orginal, jag har målat den, anpassat färgerna på den så att den passar in. Under tavlans färgval finns konturer och färger som få känner till,  vackert för vissa men inte passande med färgerna som omger den idag. Jag tror att det började med att den skulle passa in, ville att den skulle se likadan ut som många andra. Sen ville jag att den skulle sticka ut, efter ett tag ville jag att den skulle vara en avbildning av mig. När konturerna blivit som jag brutit dom till, kom du, kom ni, och alla hade ork att bryta mer, och mer. Så i handen står jag med ett mästerverk som blev en tavla. / Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0