värde

Tittar över vintern som kommer, den kör fullständigt över allt som ligger här sen tidigare. 
Blickar över hösten som ligger utslagen och saknar den, många mörka tider har vi haft ihop.
Blundar i något som slår sommaren, hösten och vintern, om jag ändå höll mig här till våren löste av dig.
Kanske ska jag tacka dig för uppmaningen att komma till en ändring, kanske skyller jag allt på dig.
Hursomhelst är det många som tar nya tag i gamla tider vi ändrat namn på, så även jag.
Bara du säger man, det är helt upp till en själv att besegra sina rötter och begär.
Det var inte så lätt som att lösa det genom att glömma det själv, inte bara egna förståndet påminner.
Funderar om det är någonting jag behöver bli bra på, kommer på för mycket så jag utökar frågan.
Är det något som jag behöver bli bra på, som det är bråttom med?
Det är som en jackpott när det fortsätter ramla ner, och jag är lika glad som det vore så.
En dag i taget, en stund i taget utvecklar jag det här, det ska vara en förlust när jag försvinner.


/Mikael Wilmarsgård

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0